Saturday, March 9, 2013 @ 11:23 AM  0 stares

Hye assalamualaikum anyyong moshi moshi bonjour everyone !!!!!! Im back. Kih kih kih. Sorry for not updating. Im on hiatus mode. Yeah, i have exam last week and next week on Monday and Tuesday. Omg i havent done my revisions yet. Next week on Tuesday i got addmath, physics and agama. Omg im dead x____x

Anyway, as the title saying about friendship so yeah im gonna post something about my beloved friends. Everyone have a best friends right? Omg someone please hit my head. Siapa dlm dunia ni yg takde kawan baik? Pabo aina is pabo hahahaha. Ok ok. Lets start.

Lemme introduce to all of you, my best friends forever till die till Jannah, insyaallah. Nur Afiqah, Nur Syafiqah, Siti Aishah, Nur Ismahnadiah, Nur Haryani Syafika, Siti Nura'Isyah, Hanun Nadzirah....... My best friends forever and ever. They have been with me since 2010. They have became a part of me. They have been with me through thick and thin. Semakin matang, semakin gila. Semakin malas. Semakin tinggi. Semakin gemuk. Semakin everything. Hahaha. Actually, waktu form 1 kitorang first first tak rapat pun. Kelas lain lain. Me, ecah, ismah, hanun 105. Pikah 106. Isyah 107. Yani sekolah simpang. Then, dapat kelas rk. Me, ecah, hanun, isyah dpt 104. And ismah, pikah, yani dpt 103 sbb diorang dpt rk panggilan pertama. Shyqa time tu tak wujud lagi hoho.

As the time pass by, kitorang jadi rapat. Especially aku, ecah, hanun and isyah sbb satu kelas and kitorang stay hostel. Satu geng la kiranya. Dgn pikah, ismah and yani aku tak kenal sgt at first. Kitorang start rapat since form 2. Waktu form 1 kitorang laa budak rk yg paling riuh. Yg lain semua senyap, nerd hahaha. Biasalah budak rk kan. Tapi ramai tak suka kitorang. Idk why. They judge based on appearance maybe. Idc at all. Banyak kenangan kitorang bersama cewah ayat gua hahaha. Tapi, org selalu aim aku. Sbb aku jarang senyum diorg ingat aku sombong. Cisss sebenarnya gua ni rabun, waktu form 1 gua tak pakai spect lagi thats why la bila org senyum kt aku, aku tak balas sbb aku tak nampak. Then, aku still ingat akak akak form 2 benci gua sbb gua adik angkat assri. Biasalah, awek mana yg tak jeles bila bf diorang ambil adik angkat. Tergugat doh dgn adik angkat. Then aku declare dgn bagok pulak, pegh dramatic kot cara bagok mintak aku jd adik angkat. Blergh gua takmau ingat benda tu. Perit beb nak ingat hahahaha. Bcs of that, lagi lah akak akak rk pangkah gua. Kak amal-ex bagok selalu cerita mcm mcm pasal aku kt anis. Aku mcm tak kisah, lama lama senyap jugak. Last week nak habis sekolah, kak amal jumpa aku, mintak maaf dgn aku sbb asyik pangkah pangkah aku, sbb jeles aku dgn bagok. Aku tak kisah sebenarnya hehehe so aku pun okay je lah ckp takde hal lah sambil tersenyum manis cewahh xP 

Naik form 2, hanun budak pandai masuk kelas 203. And time tu la aku start rapat dgn pikah. Aku ckp kt dia, "weh hg duduk sebelah aku taw" and dia angguk je hehe. Yani duduk sebelah isyah. Kak mah duduk dgn ecah. Aku dgn pikah duduk jauh dari diorang hehe tak tahu kenapa kitorang pilih untuk duduk kt hujung sekali -,- kitorang dua je yg duduk kat barisan tu. Before tu saiful and syakir duduk depan aku. Tp diorg pindah pergi belakang. Time form 2 mmg kitorang gila habis ah. Geng rk yg paling famous kt db hahaha. Famous sbb selalu gaduh, famous sbb pemalas, famous sbb selalu couple. Cikgu cikgu ptg semua kenal kitorang. Tp yg paling teruk ecah, ismah, yani dgn isyah ah. Aku dgn pikah baik kot time tu hahaha. Diorang empat org la yg selalu kong kelas, then selalu sgt tak siap kerja sekolah. Cikgu zulhusni lah yg paling suka aim diorg. Aku dgn pikah jarang tp kena lah jugak kdg kdg. Lepastu selalu kena dgn ustaz amin, bapak kitorang time tu. Hahaha paling malu sekali aku kena ketuk kepala time kelas hilal jalan sebelah kelas aku. Mmg malu gila hahaha. Time ni, shyqa dah wujud dah hahahaha. Aku mula mula rasa insecure jugak kot kot dia nk rampas ecah drpd kitorang hahaha. Tapi lama lama, alhamdulillah dapat terima shyqa dgn baik.

Paling tak boleh lupa, time kitorang gaduh dgn geng Fatin. Hahahaha time tu macam bodoh bodoh je gaduh sbb eman syafiq tu. Time tu pikah couple dgn eman, then fatin dgn yati pulak ex eman tu. Pergh boleh tahan ah mamat tu playboy jugak. Macam macam kitorang kena. Sampai musyi letak kasut depan muka pikah. Hahahaha macam bangang. Bila naik form 3, aku dgn isyah lah yg paling rapat dgn fatin, siti and musyi. Nampak tak? Waktu tu still budak budak bodoh baru nak up kononnya gaduh sbb lelaki. Waktu form 3 ni, kelas kitorang terpisah. Ecah and kak mah kelas 303. Yani, pikah kelas 304 and aku, isyah kelas 305. Form 3 kitorang jarang jumpa, biasalah nk pmr kan. Kelas pun lain lain. Selalu jumpa time roll call, baca yassin or perhimpunan/event lain. Selalu aku dgn isyah lepak dgn fatin, siti, una dgn musyi je. 

Biasalah, disebabkan kitorang mangsa pmr, aku dgn pikah selalu stayback balik pukul 5, study dekat library sekolah. Ada satu kejadian yg memang tak boleh lupa hahaha. Time tu aku stayback dgn pikah and izat. Study sama sama. Pikah nak balik awal, sbb dia rasa tak sihat. Time tu dah pukul 4.30 ptg, aku ckp la tunggu jap je sampai pukul 5. Lepastu pikah tunduk je, tidur maybe. Tetiba pikah ckp "jom balik weh, aku sakit perut gegila ni." So aku pun kemas barang and keluar. Dah keluar tu tetiba pikah muntah. Oh god, aku panik gila aku panggil izat, izat keluar tengok then aku tanya nak buat apa ni. Then pikah ckp "jgn panggil izat" terus izat masuk library balik. Aku nampak kain kat rak kasut, aku suruh pikah lap muntah dia then aku pergi ambil air kat surau. Then teman pikah pergi tandas. Muntah lagi. Lucky aku bawak minyak angin, boleh sapu kat perut.

Lepas dah merdeka kononnya, bukan lagi mangsa pmr cewahh aku dgn isyah tak rapat. Taktaw pasaipa. Isyah pergi lepak dgn geng ainsyah. Cedih taw aku :( Time habis pmr ni lah kitorang start rapat and habiskan masa together without isyah. Lepas habis pmr kan ada macam macam aktiviti. Pergi zoo, sembelih lembu, kambing, ceramah etc. Mmg best tp lagi best kalau ada isyah sekali :( boring woo tkde isyah, tkde org nak gaduh. Lagi lagi yani. Mmg terasa doh kehilangan isyah time tu. Waktu ambil result pmr aku takde kat taiping, aku dekat sarawak so aku taktawu ape yg jadi kat sekolah time tu. Tapi alhamdulillah, berkat usaha gigih, kitorang berjaya dpt keputusan yg cemerlang. Takde gagal. Apa yg membanggakan is, kak mah dpt 8A. Wow! 

Hehehe. Naik form 4, aku, yani, kak mah, ecah kelas 402. Pikah 403. Isyah 404. Bila naik form 4 semua dah jadi normal balik. Kitorang dpt balik isyah yg kitorang rindu sgt sgt. Aku pulak dgn pikah and shyqa mmg tak boleh berenggang. Shyqa pun dah naik form 3 so senang lah nak jumpa time balik. Nak mengadu semua kt depa dua je la. Tapi..... Setiap pertemuan, ada perpisahan. Kitorang terpaksa berpisah dgn kak mah. Disebabkan dia dpt 8A, dia dapat tawaran pergi Bainun. Dapat tahu last minute kot. Kitorang dpt tahu berita tu, hari selasa. Esoknya which means hari rabu, dia dah kena pergi bainun. Kitorang tak dapat beli hadiah apape kat dia, tak dapat buat makan makan untuk dia. Well everything happens for a reason. Aku percaya dia dpt belajar dlm suasana yg lagi baik and dpt survive kat sana. Kat pondok, kak mah nangis. Yani pun. Yani yg paling rapat dgn kak mah. Surely yani yg paling rasa kepergian kak mah. Bayangkan, hari rabu kitorang kena pergi sekolah and tanpa kehadiran kak mah. Bayangkan bayangkan. Sedih woo :'( Rasa lain gila. Tp nak buat macam mana, dah rezeki dia pergi sana :') Tapi, kitorang dah janji, persahabatan yg terjalin sekarang ni, kitorang akan jaga sampai bila bila. Jom tengok gambar :)


Waktu habis PMR











Lawatan pergi P.Pinang those yg dpt 7A & 8A











Form 2







Dari Nu’man bin Basyir r.a., Rasulullah SAW bersabda,“Perumpamaan persaudaraan kaum muslimin dalam cinta dan kasih sayang di antara mereka adalah seumpama satu tubuh. Apabila satu anggota tubuh sakit maka mengakibatkan seluruh tubuh menjadi demam dan tidak bisa tidur.”(Hadis riwayat Muslim)
Semoga persahabatan kita kekal selama-lamanya. Ingat janji kita nak travel dunia sama-sama lepas dah kerja nanti, Insyaallah. Ukhuwwah fillah abadan abada. Persaudaraan kerana Allah S.W.T selama-lamanya :)